Aktualności

„Mobilny Urzędnik” w Urzędzie Miasta Rzeszowa

Usługa „Mobilny Urzędnik” w Urzędzie Miasta Rzeszowa polega na obsłudze spraw urzędowych na terenie Rzeszowa w miejscu zamieszkania osoby uprawnionej do skorzystania z usługi.

Kto może skorzystać z usługi „Mobilnego Urzędnika”?
Pomoc skierowana jest do mieszkańców Rzeszowa o szczególnych potrzebach, którzy z powodu niepełnosprawności lub wieku mają ograniczenia w poruszaniu się w stopniu uniemożliwiającym samodzielną wizytę w Urzędzie Miasta Rzeszowa i spełniają przynajmniej jeden z wymogów wyszczególnionych poniżej:
1) posiadają orzeczenie o niepełnosprawności,
2) posiadają orzeczenie o całkowitej lub częściowej niezdolności do pracy,
3) są w wieku powyżej 65 lat, z czasowym lub trwałym ograniczeniem możliwości poruszania się i samodzielnego dotarcia do urzędu,
4) są osłabione chorobami, z czasowym lub trwałym ograniczeniem możliwości poruszania się i samodzielnego dotarcia do urzędu,
5) są osobami zależnymi w wieku powyżej 15 lat,
6) są opiekunami osoby zależnej,
7) są opiekunami faktycznymi osób zależnych,
8) są opiekunami w ramach pieczy zastępczej.

Na czym polega usługa „Mobilnego Urzędnika”?
Usługa „Mobilny Urzędnik” polega na obsłudze spraw urzędowych na terenie Rzeszowa w miejscu zamieszkania osoby uprawnionej do skorzystania z usługi. „Mobilny Urzędnik” dostarczy potrzebne druki urzędowe, pomoże w ich wypełnieniu, przyjmie niezbędne dokumenty, a następnie zarejestruje je w urzędzie. (Wszelkie dokumenty wymagane do dołączenia w ramach procedury mieszkaniec ma obowiązek zgromadzić samodzielnie).

Jak skorzystać z usługi „Mobilnego Urzędnika”?
Osoby uprawnione do skorzystania z usługi „Mobilnego Urzędnika” mogą dokonać zgłoszenia:
• Telefonicznie pod numer Infolinii Urzędu Miasta Rzeszowa: 1 77 88 99 00 (zgłoszenia można dokonać także za pośrednictwem członka rodziny, opiekuna) od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.30-15.30
• Pocztą elektroniczną – wysyłając zgłoszenie na adres: mobilny.urzednik@erzeszow.pl


Usługi w ramach „Mobilnego Urzędnika” realizowane są w środy i czwartki w godzinach od 9:00 do 14:00. Usługa zostanie zrealizowana w najbliższym dniu, w którym dostępny jest wolny termin. W celu zapewnienia bezpieczeństwa, w przeddzień umówionej wizyty, mieszkaniec otrzyma telefoniczne potwierdzenie z Urzędu Miasta Rzeszowa, z podaniem imienia i nazwiska pracownika, który będzie realizował usługę, a Mobilny Urzędnik przed rozpoczęciem obsługi wylegitymuje się.

Co powinno zawierać zgłoszenie?
W zgłoszeniu należy:
• krótko wyjaśnić czego dotyczy sprawa
• podać imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu do kontaktu

Katalog usług świadczonych w ramach „Mobilnego Urzędnika” w Urzędzie Miasta Rzeszowa:


1) Wydział Organizacyjno-Administracyjny
 Przyjęcie pisma ogólnego do urzędu

2) Wydział Centrum Kontaktu i Spraw Obywatelskich
• Złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego, w tym: zgłoszenie utraty dowodu osobistego, zniszczenia lub nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych
• Wydanie dowodu osobistego wraz z ustaleniem kodów PIN zabezpieczających certyfikaty zamieszczone w warstwie elektronicznej dowodu osobistego
• Przyjęcie formularza zameldowania na pobyt stały lub czasowy oraz wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy

3) Wydział Polityki Społecznej
• Złożenie wniosku i wydanie Ogólnopolskiej Karty Seniora
• Złożenie wniosku i wydanie Karty Dużej Rodziny
• Złożenie wniosku i wydanie karty Rodzina Wielodzietna 3+; Rodzina zastępcza

4) Wydział Klimatu i Środowiska
• Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa z nieruchomości będących własnością osób fizycznych
• Złożenie deklaracji dot. źródeł ciepła lub źródłach spalania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków
• Pomoc merytoryczna w zakresie przygotowania i rozliczania wniosków o dofinasowanie w ramach programu „Czyste powietrze”

5) Biuro Ewidencji Działalności Gospodarczej i Zezwoleń
• Pomoc związana z obsługą przedsiębiorców w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
• Pomoc w zakresie czynności związanych z Centrum Obsługi Przedsiębiorcy oraz możliwych źródeł dofinansowania dla przedsiębiorców.

6) Wydział Finansowy
• Złożenie wniosku o udzielanie ulgi podatkowej w podatkach i opłatach

7) Urząd Stanu Cywilnego
• Złożenie wniosku o zmianę imienia i nazwiska

8) Wydział Gospodarki Komunalnej
• Złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi


Ważne! Skorzystanie z usługi Mobilny Urzędnik jest bezpłatne.

Grafika promująca usługę Mobilny Urzędnik w Urzędzie Miasta Rzeszowa
Grafika promująca usługę Mobilny Urzędnik w Urzędzie Miasta Rzeszowa