Osoby ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie są w stanie przybyć do punktu osobiście lub osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą uzyskać poradę poza punktem, przez telefon lub przez Internet (za pośrednictwem Aplikacji Skype lub Google Hangouts).
Osoba zainteresowana skorzystaniem z pomocy prawnej lub obywatelskiej z wykorzystaniem środków komunikowania się na odległość, przed udzielaniem porady powinna złożyć oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej oraz wskazać okoliczności uzasadniające udzielenie jej porady na odległość (załącznik nr 6 - Wniosek o udzielenie porady na odległość).
Wniosek o udzielenie porady na odległość należy złożyć:
1) pracownikowi Urzędu Miasta Rzeszowa w trakcie realizacji usługi Mobilny Urzędnik w miejscu zamieszkania wnioskodawcy lub;
2) poprzez skan lub zdjęcie podpisanego pisma, podpisanego podpisem zaufanym albo podpisem osobistym albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Pismo wraz z oświadczeniem, należy przesłać do Urzędu Miasta Rzeszowa za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Miasta Rzeszowa na platformie e-PUAP: /umrz/SkrytkaESP lub za pośrednictwem e-doręczeń na adres: AE:PL-60020-53588-GCHSH-14. Szczegóły dotyczące wysyłki pism przez Elektroniczną Skrzynkę Podawcza Urzędu Miasta Rzeszowa, znajdują się w BIP Miasta Rzeszowa (https://bip.erzeszow.pl/pl/100-urzad-miasta/9022-epuap.html) lub;
3) własnoręcznie. Wniosek sporządzony według powyższego wzoru należy przekazać na adres: Wydział Polityki Społecznej Urzędu Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów.
W przypadku, gdy z pomocy będą chciały skorzystać osoby z niepełnosprawnością ruchową, które nie są w stanie przybyć do punktu osobiście, powinny one skorzystać z usługi Mobilny Urzędnik. Wniosek oraz więcej szczegółów na temat Mobilnego Urzędnika znajduje się TUTAJ.
W trakcie realizacji usługi Mobilnego Urzędnika, pracownik:
1) wyjaśni przesłanki jakie należy spełnić, aby skorzystać z porady prawnej lub obywatelskiej poza punktem,
2) na podstawie okazanego dokumentu tożsamości Klienta potwierdzi jego tożsamość,
3) sporządzi notatkę służbową z rozmowy z klientem, w której zawarte będzie, złożone przez klienta uzasadnienie skorzystania porady na w formie wizyty domowej,
4) umówi na poradę prawną lub obywatelską poza punktem.