Urząd Miasta Rzeszów |
Wydział Kontroli i Nadzoru |
Data zatwierdzenia |
1. Siedziba | ||
Adres | Langiewicza 15, 35-021 Rzeszów | |
Telefon | 17 788 99 00 | |
wkn@erzeszow.pl | ||
www | www.erzeszow.pl | |
Godziny pracy | 7.30 - 15.30 | |
2. Dyrektor | ||
Imię i nazwisko | Bogusław Bieniasz | |
Siedziba | Langiewicza 15, 35-021 Rzeszów | |
Telefon | 17 788 99 00 | |
3. Kompetencje Dyrektora | ||
Kieruje i organizuje pracę Wydziału. | ||
4. Podstawa prawna | ||
1. Zarządzenie Nr 84/2025 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 27 stycznia 2025 r. w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego zarządzenia w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa, ze zmianami: 3. Zarządzenie Nr 0050/565/2024 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 25 października 2024 r. - w sprawie wprowadzenia Regulaminu przeprowadzania kontroli.
|
||
5. Zadania |
||
Zgodnie z zarządzeniem Nr 84/2025 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 27 stycznia 2025 r. w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego zarządzenia w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa do zadań Wydziału Kontroli i Nadzoru należy w szczególności: 1) przygotowywanie projektów planów kontroli do zatwierdzenia przez Prezydenta; a) informowanie administratorów, podmiotów przetwarzających oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), a także na mocy innych przepisów oraz ustaw z zakresu ochrony danych osobowych i doradzanie im w tych sprawach; b) monitorowanie przestrzegania RODO, a także na mocy innych przepisów oraz ustaw z zakresu ochrony danych osobowych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podziału obowiązków, działań zwiększających świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązanych z tym audytów; c) udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie ich wykonania; d) współpraca z Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych; e) pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych, w tym f) pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla osób, których dane są przetwarzane, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy RODO.”; 14) wykonywanie zadań w zakresie procedury antydyskryminacyjnej i antymobbingowej w urzędzie; a) Miejską Administracją Targowisk i Parkingów w Rzeszowie, b) Biurem Gospodarki Mieniem Miasta Rzeszowa, c) Zarządem Zieleni Miejskiej w Rzeszowie, d) Biurem Rozwoju Miasta Rzeszowa, e) Zarządem Transportu Miejskiego w Rzeszowie, f) Miejskim Zarządem Dróg w Rzeszowie, g) Strażą Miejską w Rzeszowie. Ilekroć w jakimkolwiek akcie prawnym wydanym przez Prezydenta oraz w planie działalności i rejestrze ryzyka na 2024 r. jest mowa o Biurze Kontroli, należy przez to rozumieć Wydział Kontroli i Nadzoru |
||
6. Tryb działania | ||
Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Miasta Rzeszowa oraz Regulaminem przeprowadzania kontroli |
||
7. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych | ||
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (dalej RODO) informujemy, że: 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Rzeszowa, Rynek 1, 35-064 Rzeszów. Dane kontaktowe:
2. Kontakt z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych poprzez adres e-mail: iod@erzeszow.pl lub poprzez dane kontaktowe administratora wskazane powyżej. 3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań kontrolnych w urzędzie, jednostkach organizacyjnych i innych podmiotach, które wydatkują środki publiczne budżetu miasta oraz w celu wspierania nadzoru Prezydenta nad jednostkami organizacyjnymi na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e oraz art. 9 ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. w związku z art. 68, art. 247 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych, Art. 11a, art. 47, art. 60 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym, §9 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 stycznia 2025 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej. 4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty, które na podstawie umów powierzenia przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora np. w związku z asystą i wsparciem technicznym systemów informatycznych; 5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną obowiązującą u Administratora. 6. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora:
7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 8. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe ze względu na przepisy prawa wymienione w ust. 3, które stanowią podstawę prawną do przetwarzania danych przez Prezydenta. |
||
8. Informacje nieudostępnione | ||
Akta kontroli podlegają udostępnieniu innym osobom lub instytucjom w trybie przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz 902) oraz Zarządzenia Nr 120/55/2023 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 27 lipca 2023 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji udostępniania informacji publicznej na pisemny wniosek w Urzędzie Miasta Rzeszowa | ||
Dane opracowania | ||
Opracował | Bogusław Bieniasz | |
Zatwierdził | Bogusław Bieniasz |