ul. Kopernika 15

Urząd Miasta Rzeszów

Wydział Geodezji

1. Dane teleadresowe
Adres ul. Kopernika 15, 35-002 Rzeszów 
Telefon 17 87 548 00
Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa 1 77 88 99 00
e-mail ge@erzeszow.pl
Serwis informacyjny Urzedu Miasta Rzeszowa www.erzeszow.pl
Godziny pracy poniedziałek – piątek 7.30 - 15.30, środa - 7.30 – 17.00
2. Dyrektor
Imię i nazwisko Marcin PIEKARZ
Adres ul. Kopernika 15, 35-002 Rzeszów 
Telefon 17 87 548 00
3. Kompetencje Dyrektora
Opis kompetencji Kieruje i organizuje pracę Wydziału Geodezji przy pomocy zastepcy Dyrektora i Kierowników Oddziału
4. Podstawa prawna

Zarządzenie Nr 120/3/2024 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 3 stycznia 2024 r. w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego zarządzenia w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa

5. Struktura organizacyjna
Struktura organizacyjna - opisPracą Wydziału kieruje Dyrektor-Geodeta powiatowy przy pomocy Zastępcy oraz kierowników oddziałów i kierownika ośrodka. W skład wydziału wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1. Oddział Ewidencji Gruntów i Budynków
2. Grodzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
3. Oddział Obsługi Narad Koordynacyjnych
4. Stanowisko pracy ds. ochrony gruntów rolnych i leśnych
5. Stanowisko pracy nazewnictwa ulic i placów oraz numeracji porządkowej nieruchomości
6. Stanowisko pracy ds. obsługi kancelaryjnej
6. Zadania

Prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
 a) prowadzenie dla obszaru powiatu:
  – ewidencji gruntów i budynków, w tym bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 2,
  – geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 3, zwanej dalej "powiatową bazą GESUT",
  – gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
 b) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie dla obszaru powiatu baz danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a pkt 7, 10 i 12,
c) tworzenie i udostępnianie dla obszaru powiatu standardowych opracowań kartograficznych, co najmniej w jednej ze skal, o których mowa w art. 4 ust. 1e pkt 1 i 2;
Koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
Zakładanie osnów szczegółowych;
Przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
Ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;

Opłaty za uzyskane informacje wpłaca się w kasie, w siedzibie Wydziału.
Obsługę administracyjną i organizacyjną /gospodarczą/ zapewnia sekretariat Wydziału – ul. Kopernika 15.

7. Tryb działania

Dyrektor Wydziału bezpośrednio nadzoruje zadania realizowane przez:
- Zastępcę Dyrektora;
- Kierownika Grodzkiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej;
- Kierownika Oddziału Ewidencji Gruntów i Budynków;
- Kierownika Oddziału Obsługi Narad Koordynacyjnych;
- Stanowisko pracy ds. ochrony gruntów rolnych i leśnych;
- Stanowisko pracy nazewnictwa ulic i placów oraz numeracji porządkowej nieruchomości;
- Stanowisko pracy ds. obsługi kancelaryjnej;
8. Wysokość opłat

Za udostępnianie materiałów oraz koordynację sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu pobierane są opłaty zgodne z obowiązującym cennikiem na podstawie Ustawy z dn. 17 maja 1989r. - Prawo Geodezyjne i Kartograficzne. Opłatę można uiścić na miejscu.
9. Rejestry, archiwa, ewidencje

Informację na temat danych zawartych w Operacie Ewidencji Gruntów i Budynków można uzyskać bezpośrednio pod numerem : 17 8754800 obsługa stron Ewidencji Gruntów i Budynków.
10. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych skierowana do osób, których dane są przetwarzane w wydziale

Klauzula informacyjna dotycząca ochrony danych osobowych dla interesantów Urzędu Miasta Rzeszowa

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych informujemy, że:

 

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów, Rynek 1, 35-064 Rzeszów.

  Inspektorem Ochrony Danych jest Pani Ewelina Cyroń, adres e-mail: iod@erzeszow.pl,  ;

  1. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań Urzędu - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e oraz art.  9 ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  2. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
  3. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną:
  4. Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zabezpieczenia interesu Pani/Pana i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości świadczonych usług;
  5. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania
  6. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne do zabezpieczenia interesu Pani/Pana i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości świadczonych usług.

11. Informacje nieudostępnione
-

Urząd Miasta Rzeszów

Wydział Architektury

1. Dane teleadresowe
Adres ul. Kopernika 15, 35-002 Rzeszów
Telefon

Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa: 17 788 99 00

Sekretariat: 17 875 43 34

e-mail ar@erzeszow.pl
Serwis informacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa www.erzeszow.pl
Godziny pracy

 poniedziałek – piątek 7.30 – 15.30

                            środa  7.30 – 17.00

2. Dyrektor
Imię i nazwisko Katarzyna Leśko
Adres ul. Kopernika 15, 35-002 Rzeszów
Telefon 17 875 43 34
e-mail klesko@erzeszow.pl
3. Kompetencje Dyrektora
 
4. Podstawa prawna

Podstawa prawna - opis

Zarządzenie Nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa

Zadania
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
   - prowadzenie spraw i przygotowywanie rozstrzygnięć  administracyjnych wynikających z przepisów

  • ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.) ,
  • ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.) ,
  • ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 311) ,
  • ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2505 z późn. zm.) ,

   - przygotowywanie zaświadczeń właściwych dla starosty
            w zakresie wykonywania funkcji administracyjno-budowlanej ;

   - współpraca z Biurem Rozwoju Miasta Rzeszowa i innymi wydziałami w przygotowywaniu
            materiałów wyjściowych do organizowanych konkursów architektonicznych
            i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

5. Struktura organizacyjna

   Wydziałem Architektury kieruje:
     - Dyrektor Wydziału


   W skład Wydziału wchodzą następujące stanowiska i zespoły merytoryczne:

  1. Kierownik Oddziału Postępowań Administracyjnych
  2. Stanowiska pracy do bezpośredniej obsługi merytorycznej interesantów
          (zwane "rejonami"), których terenowy obszar właściwości określa Dyrektor Wydziału ;
  3. Zespół stanowisk do spraw przygotowania projektów decyzji o warunkach zabudowy
          oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego ;
  4. Stanowiska pracy do spraw weryfikacji projektów budowlanych ;
  5. Stanowisko pracy do spraw związanych z przekształceniami własnościowymi lokali
           i do spraw egzekucji administracyjnej ;
  6. Stanowisko pracy do spraw współpracy z jednostkami planowania przestrzennego
          oraz rejestrów decyzji o warunkach i decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego ;
  7. Stanowiska pracy do spraw obsługi kancelaryjno – biurowej ;
  8. Stanowisko pracy do spraw obsługi informatyczno – technicznej ;
  9. Stanowiska pracy do spraw obsługi sekretariatu.


                  Ilość osób na wydziale - 43

6. Zadania

Prowadzone sprawy:

   1. Zezwolenia i decyzje 
      - decyzje o warunkach zabudowy

      Jeśli chcesz uzyskać decyzję o warunkach zabudowy wykonaj poniższe czynności:
  1. Wypełnij i podpisz wniosek o ustalenie warunków zabudowy.
  2. Wniosek o ustalenie warunków zabudowy składa się na formularzu wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy w postaci papierowej albo formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem adresu elektronicznego.
  3. Uiść opłatę skarbową, jeśli jest wymagana. 
  4. Udaj się do Urzędu Miasta Rzeszowa zabierając ze sobą:
    1. stosowny wniosek wraz z wymaganymi załącznikami,
    2. potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej (jeśli jest wymagana),
      lub złóż wniosek drogą elektroniczną.
  5. W przypadku, gdy wniosek nie będzie kompletny, zostaniesz wezwany do jego uzupełnienia. Jeśli nie uzupełnisz dokumentów we wskazanym w wezwaniu terminie, wniosek zostanie pozostawiony bez rozpoznania i trzeba będzie złożyć nowy wniosek wraz z załącznikami.
  6. Po zakończeniu postępowania zostanie wydana decyzja administracyjna, którą otrzymasz listem poleconym lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej (ePUAP), w zależności od wybranej przez Ciebie formy korespondencji. Decyzję możesz również odebrać osobiście lub przez pełnomocnika w siedzibie Wydziału Architektury UMRz, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z urzędnikiem prowadzącym sprawę.
  7. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych.

      - przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby
      - decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
      - decyzje o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej
      - decyzje pozwoleń na budowę / rozbiórkę
      - zmiana decyzji pozwolenia na budowę
      - przeniesienie decyzji pozwolenia na budowę na rzecz innej osoby
      - zmiana sposobu użytkowania obiektu

  1. Zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę

    Jeśli chcesz dokonać zgłoszenia budowy lub wykonania innych robót budowlanych, które nie wymagają lub wymagają przedłożenia projektu zagospodarowania działki lub terenu wykonaj poniższe czynności:

    1. Wypełnij i podpisz zgłoszenie budowy lub wykonania innych robót budowlanych.
    2. Złóż zgłoszenie budowy lub wykonania innych robót budowlanych na formularzu zgłoszenia budowy lub wykonania innych robót budowlanych w postaci papierowej albo formie dokumentu elektronicznego.
    3. Uiść opłatę skarbową, jeśli jest wymagana.
    4. Udaj się do Urzędu Miasta Rzeszowa zabierając ze sobą:
      1. stosowne zgłoszenie wraz z wymaganymi załącznikami,
      2. potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej (jeśli jest wymagana),
        lub złóż zgłoszenie drogą elektroniczną.
    5. W przypadku, gdy zgłoszenie nie będzie kompletne, w drodze postanowienia zostanie nałożony na Ciebie obowiązek uzupełnienia, w określonym terminie, brakujących dokumentów, a w przypadku ich nieuzupełnienia zostanie wniesiony sprzeciw w drodze decyzji.
    6. Jeśli zostaną spełnione odpowiednie wymagania i nie zostanie wniesiony sprzeciw w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia, to będziesz mógł przystąpić do wykonywania robót budowlanych. Przed upływem tego terminu organ może wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu, które również uprawnia Cię do rozpoczęcia robót budowlanych.
    7. Ewentualny sprzeciw wniesiony w drodze decyzji administracyjnej lub zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu otrzymasz listem poleconym lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej (ePUAP), w zależności od wybranej przez Ciebie formy korespondencji. Decyzję lub zaświadczenie możesz również odebrać osobiście lub przez pełnomocnika w siedzibie Wydziału Architektury UMRz, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z urzędnikiem prowadzącym sprawę. W przypadku niewniesienia sprzeciwu i niewydania zaświadczenia, o którym mowa w ust. 6 nie otrzymasz dodatkowej pisemnej informacji o przyjęciu zgłoszenia.
    8. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych (szczegóły w sekcji „Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowychy”).
  2. Zaświadczenia
    - np. o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, o samodzielności lokali
  3. Wyrysy i wypisy z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
     oraz ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
7. Tryb działania

   Podania i wnioski w celu uzyskania odpowiednich decyzji, zaświadczeń i pozostałych spraw można składać:

      - w sekretariacie Wydziału Architektury - Rzeszów , ul. Kopernika 15 , pok.35 , II piętro
      - w okienku kancelarii ogólnej - Rzeszów ,  Rynek 12 ,  pok.1 , parter
     
   Wzory formularzy dostępne są w sekretariacie Wydziału Architektury oraz na stronie BIP Urzędu Miasta Rzeszowa Wydziału Architektury w Załącznikach modułu.

8. Wysokość opłat

   Wnioski nie podlegają opłacie skarbowej.

   Opłacie skarbowej podlegają decyzje i zaświadczenia.

   Wysokość opłaty skarbowej za uzyskane decyzje i zaświadczenia reguluje ustawa
      o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.

  

   Opłatę skarbową należy wpłacać na rachunek bankowy  

      pod nazwą:    „Urząd Miasta Rzeszowa, Rynek 1, 35-064 Rzeszów

      o numerze:     17 1020 4391 2018 0062 0000 0423

 

Potwierdzenie zapłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.

   Decyzje w sprawach zabudowy mieszkaniowej są zwolnione z opłaty skarbowej.

9. Rejestry, archiwa, ewidencje

   Ewidencja
      Rejestr wydanych decyzji o warunkach zabudowy i celu publicznego

      https://bip.erzeszow.pl/pl/274-wydzial-architektury/61943-wykaz-decyzji-o-warunkach-zabudowy-i-celu-publicznego.html

   Archiwa
      Dokumenty wszystkich spraw prowadzonych w Wydziale są przekazywane do archiwum zakładowego.
      Udostępnianie tych dokumentów w uzasadnionych przypadkach, następuje na pisemny wniosek
         osoby zainteresowanej.

10. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych

Przetwarzanie danych osobowych interesantów Wydziału Architektury Urzędu Miasta Rzeszowa

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), informuję, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów, Rynek 1, 35-064 Rzeszów
  2. Inspektorem ochrony danych jest Antoni Wilk, e-mail: iod@erzeszow.pl, tel. 17 748 4499
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadań nałożonych wymaganiami prawa wymienionymi niżej:

        - ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

        - ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane

        - ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym

        - ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych

        - ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali

        - ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.

  1. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  2. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
  3. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
  4. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zabezpieczenia interesu Państwa i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości usług.
11. Informacje nieudostępnione
Nie dotyczy